• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
  • https://www.facebook.com/semskiasireti
  • https://www.twitter.com/semski_asireti

SONSUZA KADAR BARIŞ, BİRLİK VE KARDEŞLİK İÇİN EL ELE

Üyelik Girişi
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi6
Bugün Toplam616
Toplam Ziyaret16073675
ŞEMS KİMDİR
ŞEMSKANLILARIN TARİHİ
BÜYÜKLERİMİZ
DRAMATİK HAYATLAR
SİTEMİZİ BEĞENİN
Saat
Title of the document

1

HASENAN VEYA HESENANLI AŞİRETİ VE GERÇEK TARİHİ

 



Muş, Malazgirt, Hınıs, Dersim, Siverek Ovası, Kızıltepe - Mardin Ovası, Zap Bölgesinin yukarısı ve Ceylanpınar'a yakın Suriye topraklarında yaşadıkları bilinmektedir. Bununla ilişkili olan Hasanlu aşiretide Horasan'da yaşar.Zirkan Aşiretinin de Hasenanla akraba olduğu sanılır. Orjinal ismi Husnan'dır. Bazı kaynaklarda Husenan, Hasena, Hasnan olarak geçmektedir. 14. y.y.'de Arap gezginleri Zap Bölgesinde yaşayan bir Kürt aşiretine kendi kaynaklarında Hasnan demişlerdir. Bu Hasenan Aşireti olabilir. Kimilerine göre Hasenan Aşiretinin anayurdu Zap Bölgesidir. Ancak Hasenan Aşiretinin Doğu Anadolu'daki tarihi 15. y.y.lere kadar uzanmaktadır.Bu yüzden anayurdu tam olarak belli değildir. Aşiret 1800'lü yıllardan sonra Osmanlı - Rus savaşlarından ve ekonomik sebeplerden dolayı Siverek Ovası, Kızıltepe-Mardin Ovası ve Ceylanpınar'a yakın Suriye topraklarına ve doğu akdenize  inmişlerdir. Mustafa Bey döneminde Hamidiye Alaylarında güçlü bir konuma geldi.

Hamidiye Alaylarının Önemli isimlerinden Celali aşiret reislerinden Ferzende Bey ve Hasanan aşiret ileri gelenleri ile birlikte 

Hesenan Aşireti Hamidiye alaylarında  toplamda 2696 kişi ile görev yapmışlardır. buna ilişkin  detaylı bilgi şöyledir;

Aşiret                             Görev Bölgesi                     Süvari     Piyade  Toplam


 

Hasenan

Hınıs (Kumdeban)

335      

205

 540

Hasenan

Malazgirt

340

200

540

Hasenan

Malazgirt (Diknuk, Dinbut)

304

230

534

Hasenan

Moranköyü

310

230

540

Hasenan

Bulanık

308

232

540



Hesenanlı Miralay Halit Bey döneminde Şeyh Sait İsyanı'nda yer aldı. Hasenanlı Miralay Halit Bey Erzurum'da yakalanarak tutuklanmıştır. Aşiretin çoğunluğu Sünnidir. Siverek'te bulunanlar Zazaca konuşurlarken diğer yerleri kurmanci konuşur.

Başka bir araştırma:

Ahmet Özer'in Doğuda aşiret düzeni ve Brukanlılar isimli kitabında; hesenanları Hertoşilerin mensubu olduğu Xana Mezın(Büyük Han) denilen  kökten gelen ve Hertoşilerin ana dayanağı olan Mamedi koluna  bağlı bir aşiret olduğunu yazar. Bununla beraber, Mamedin oğulları veya torunlarından olan dört kardeşten dört büyük aşiret doğar.Bunlar;Bahdur'dan:Bahduranlılar, Hesen'den:Hesenanlılar, Heyder'den: Heyderanlılar ve Mamxur'dan: Mamxuranlılar türemiştir.

MUHAMMED ZEKİ EMİN BEG'E GÖRE HASENAN AŞİRETİNİN TARİHİ

Kürt aşiretlerinin tarihi serüvenlerini araştırma  bölgenin coğrafik, güvenlik ve sosyal yapıları nedeni ile araştırılması oldukça zordu. Buna ilaveten  o dönemlerde herhangi bir  yabancı gezginin bu yöreleri gezip araştırma ve incelemesi zor olduğu için ciddi bir araştırma imkanı yoktu.
Dolayısı ile Hasenan aşireti de bu kaidesnin dışına çıkamadı. Anlaşılan bundan dolayı da bu aşiret Bitlis, Hakkari, Ardelan Kürtlerinin kurmuş olduğu 
Kürt hükümetleri gibi bir hükümet kurmaya muvaffak olamamış ve devamlı olarak göçebe bir hayat yaşayarak hayatı boyunca özgürlüğün tadını çıkararak eskiden beri Bitlis şehri yakınlarında yaşamaya devam etmişler.

Ancan Yavuz Sultan Selim döneminde  Miladi 1514  yılında bu uzun yaşam geleneği sona erdirildi ve bu aşiret yaşadığı bölgenin dışına çıkarılarak Osmanlı devletinin Rusya  ve İranla olan sınırlarına yerleştirildi ve  bu iki devletten gelecek tehlike ve saldırılara karşı Osmanlı  sınırlarını muhafaza görevi verildi.

Nitekim İran sınırında yaşayan Heyderanlı ve Sipkanlı kolları bu aşiretin en önemli unsurunu teşkil etmektedir. Hasenanlılar son derece mücadeleci bir karaktere sahiptirler.

Bu gelişmeler yaşanırken  beri tarafta safevi devletinin Meliki  Şah Abbas  bu aşiretin yaşadığı bölgeyi tüm kolları ile beraber ele geçirdi ve  kontrolü altına aldı. Sonrada aşiretin Zafranlı, Adamanlı, ve Kiwanlı  boylarını Horasan bölgesine naklederek orada yaşamaya mahküm etti.

Ancak 1639 yılında Türkler ile İranlılar arasında yapılan antlaşmadan sonra bu aşiretler Osmanlı yönetimi altına veridiler. Yalnız burada  bir gelişme daha yaşandı, Heyderanlı ve Sipkanlı boyları çok fazla kargaşa çıkarıp zaman zaman  İran'a saldırıp mallarını  yağmalayarak bazı beldeleri yakıp yıktıkları için  her iki devletin yetkilileri olan Şah Fetah Ali ile Sultan II.Mahmud arasında yapılan son antlaşmaya yeni bir madde eklendi. Bu maddeye göre Osmanlı devleti Adı geçen bu iki aşireti İran beldelerine saldırmaları halinde "Bu aşiretleri cezasız bırakmayacağını taahhüt ediyordu"

Buna rağmen bu aşiret 1829,1854,1877 yılları arasında  Türkiye ile Rusya arasında patlak veren savaşlara tüm boyları ile iştirak ettiler. Ancak Hasenan aşireti bu defa  fırsattan istifade ederek ,, zamanla Türklerin kendilerine yaptıklarına karşılık, onlarda Türklere karşı Ruslarla anlaştılar ve ele geçirdikleri şehirlerini boşaltıp yöreyi terketmeleri karşılığında  Ruslara destek verdiler. Ancak en son I.Dünya  savaşında onların onların bu desteğinin hiç bir faydasının olmadığı görüldü. (Kaynak:M.E.Z.Beg,Kürt tarihi)
Hasenan Aşiretinin kollarından biri Mardin ve Kızıltepe civarında yaşayan Hasenekan  boyudur. Muş yöresinden  buraya göç etmişlerdir. Liderleri Héşeri köyünde oturmaktadır.Bu aileye mensup Mala Davo ve  Mirze Ağa önemli ailelerdendir.Mirze  Ağa zamanında  Arap Şamar aşireti lideri Şéğ Abdıl Bışar'a haraç vermeyince  bir koçer çadırında öldürüldü.Bu bölgedeki Hasenekan Köyleri Şunlardır. Héşeri,Mellesok,Xırbé Belek1,Xırbé Belek 2,Şeffelor,Tılnışir,Mehéna,Duhel 1 ve Duhel 2'dir.(Kaynak:Altan Tan (Turabidinden Berriyeye)

1987 yılında  yayınlanan "Aşiretler Raporu"nda Hasanan aşiretinin  yaşadıkları  bölgeler şu şekilde açıklanmıştır;Ağrının Tutak ve köylerinde  yaşayan Hasananlıların sayısı 4.900 kişidir(1987 yılı verileri),Dilleri:Kırmanç Kürtçesi,Dini islam(Şafii) Barazili boyu bu aşiretin içinde yaşamaktadır. 

Diyarbakır'ın Merkez ilçe ile Tillolu ve Kuşburnu köylerinde yaşayanların sayısı200 kişi civarındadır.(1987 yılı verileri)
Erzurumun Hınıs ilçesinin  Karabudak köyü ile Karayazı ilçesinin Aydınsu  köyünde yaşayanların sayısı 200 kişi civarındadır(1987 verileri) Yerleşik hayat yaşarlar ve  uyuşmazlıkları yoktur.

Mardin Mazıdağı'da yaşayanların nüfusu 500 kişi civarındadır.Ulutaş ve Yağmur köylerinde yaşarlar ileri gelenleri,Aktaş ve Alpaslan aileleridir. Dumili aşireti ile arazi anlaşmazlıkları nedeni ile uyuşmazlıkları vardır.
Muş merkez'e bağlı Şehit Tahir köyü,Kalacık,Bozbulut,Yoncalıöz, köyleri ile Bulanık ilçesinin, çaygeldi, Gölyanı,Kotalı,Gündüzlü, Karaburun, Gümüşpınar (Pılur) Sultanlı, Günyurdu,Karağıl, Sıradere, şatırlar, Abdalbayazıt ve Aşağı büklü köylerinde  1987 yılı verilerine göre  toplam 20.431 Hasananlı yaşamaktadır. Buradaki Hasanan Aşiretini  kolları şunlardır(Acemhan,Barazili ve Karapapak boylarıdır.)

1.Dünya savaşından sonra meydana gelen ekonomik kriz dolayısı ile 1915 yıllarında Muş'un Bulanık ilçesinin Gümüşpınar(Pılur) köyünden, haci Ağa'nın oğlu Reşit Ağa vasıtasıyla, Önce Mardin'in  Kızıltepe ilçesinin Akyüz(Awené) köyüne göç etmiş ve burada 1980 yılına kadar yaşadıktan sonra Şanlıurfa'nın   Ceylanpınar ilçesine  göç ederken bir kısmı tekrar bulanık'ın Pılur köyüne geri dönmüşlerdir. 1915 yılındaki göç sırasında Reşit ağanın yeğenlerinden bir bölümü Manisa'nın  salihli ilçesine, bir kısmıda Bursa'nın İnegöl ve Nilüfer ilçelerine  geçmiş olup, hala buralarda yaşamaktadırlar.
Bulanık ilçesinin Pılur köyünden  göç eden Reşit ağanın tespit edilen seceresi şu şekildedir;

Şeyhmus (Şu anda ceylanpınar'da yaşamaktadır
 ↓ 
Mehmet 
 ↓
Reşit Ağa
 ↓
Haci
 ↓
Yusuf
 ↓
Esed
 ↓
Recep(Reco)



Araştırmalar devam ediyor...İlaveler yapılacaktır.

www.semskiasireti.com



UYARI: Bu sitedeki bütün materyallerin her hakkı saklıdır. İzin alınmadan ve kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz ve kopyalamak suretiyle elektronik ortamda kullanılamaz ve kitaplaştırılamaz.

Not:Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan www.semskiasireti.com hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz...




106674 kez okundu

Yorumlar

Aslimiz Zazadir Elhamdulillah     12/06/2023 06:25

Malesef yeni genler ve kürtcülük tesiri altinda kalmis Soydaslarim kndilerini ne yazikki kürt olduguna inandirmislar oysaki burndan bir kac kusak öncesindeki yaslilarimizla bire bir sahbetlerimizde Zaza kökenli oldugmuzu ve burda yazamiyacagim bir cok nedenden kürtceye gecis yaptiklarini söylemislerdi. Malesef bir cok zaza kökenli Asiret su anda kürtceye gecis yaparak kürtlesmistir.
Misafir - Hesananli Mahmut

Mardin Seyyidi kardeşmi     17/10/2022 03:06

Selam aleyküm yazılanları okudum büyüklerimizin dediğine göre bı kan davası çıkmış hatta bu davada siyah koyun (kavira reş) bunun için kan dökülüyor bunun yüzünden akrabalarımız dağılıyor göç oluyor. Viransehirdeki seyyidi aşireti ile Mardin deki seyyidi aşireti kardeşmi yada ikisi hesenan aşiretinemi mensup çünkü seydxane ker benim büyük amcam askerlerden kaçıyordu bı tabur asrerle savaşmış Hatta bizim soyumuz Hz Ali'den geliyor Hz Ali'nin soyundan geldiğimiz için bize Seyyid diyorlar peki biz soydasmiyiz kardesmiyiz Viranşehir deki seyyidilerle yada hesenan asiretiyle okuduğunuz için teşekkür ederim.?
Misafir - Serhat

     29/09/2022 19:04

Selamün aleyküm öncelikle biz hasenan aşiretine mensubuz yaklaşık 200 yıl önce muş ilinden Diyarbakır Ergani karacadağ tarafına göçte bulunmuşuz nedenini pek bilmiyoruz ama bize söylenenlere göre kan davası nedeniyle gelmişiz ve bunlardan hiç bahsedilmiyor ekleyebilirsin
Misafir - Köseoğlu

Hesenan asireti kollarından     24/04/2022 04:54

ÖNCELİKLE SELAMÜN ALEYKÜM HESENAN ASİRETİMİZİ ARASTİRDİM EKSİK VAR VE SİVEREK ÇERMİK BÖLGESİNDE OLAN BİRÇOK YER BAHSEDİLMİYOR AKRABALAR VE YAKİNLAR BURDA EKSİK OLAN BİRŞEY YAZİYORUM HESAN GELEN 6 KARDEŞİN BİRİNDEN BAHSEDİCEM KEY XELO YADA MALE XELO DEDELERİMİZİN BİZE AKTARDIĞI BİLGİ ŞU 6 KARDEŞTEN GELİYOR SAPTİRMA OLMASIN HESENEN ATAMİZ YANİ VE BUNLARİN AĞRI MUŞTAN DAĞILIYOR 6 KARDEŞ 1 .SİVEREK URFA 2. MARDİN CİZRE 3. SURİYE IRAK 4 .MUŞ 5.VAN 6. DERSİM 6 KARDES BURDA AGALİĞİNİ SURDURUYO İLCELER YADA ZAMNLA KAN DAVASİ GİBİ SONUCLARDAN DOLAYİ İL YADA İLCE GİBİ GÖC YASİYORLAR KAYNAK ÇOK SAGLAM TARİHİNİ BÜTÜN BELGELERİ OKUDUMDA YAZİYORUM VE BAZİLARİMİZ TÜRKLEŞMİLER VE HER 6 KARDESİN DAGİLİMİNDA BELİRLİ SAYİDA HALKİ VARMIŞ MESELA BİZİM VAR KAF KÖYÜ OLARAK BULABİLİRSİNİZ İSTEGRAM ( MENDO034 )
Misafir - Halil oğulları

Reşit ağa      20/11/2021 08:46

Reşit ağa babaannemin yani ninemin babasıdır Muş’a geri dönmeyip GAZİANTEP Nizip kıratlı eski adı (Kertişe) köyünde mezarı bulunmaktadır en önemli konu mustan Malazgirt ve bulanıkdan ekonomik nedenlerden dolayı değil Rusların silahlandırdığı Ermenilerin Müslüman halka yaptık katma katliamları sebebiyle ayrılmak zorunda kalmıştır ailesinden kurtarabildiği kadarını yanına almıştır mezarı Gaziantep nizip kıratlı köyünde bulunmaktadır ayrıca nenemin kardeşleri Adana’ya göç etmişlerdir Adana Şeyh murat köyünde Yaşamışlardır yerleşmişlerdir isimleri Halit ve Şemsi idi bir kardeşi daha vardı şu an hatırlamıyorum ismini
Misafir - Ahmet parlak

Hesena ulutas mazidagi     10/11/2021 00:11

Bursadan tüm asiret mensubu abilere kardeslere selamlar saygilar.ben mardin mazidagi ulutas( hesena) köyündenim 1987 den beri bursada ikamet ediyorum...Büyük bi site veya gruba öncülük adminlik yapacak saygideger bi arkadasimiz bizleri birarada toplarsa cok daha mutlu oluruz.hesena cok ayri bi degerdir bizler icin.dolayisiyla kisiligimize itibarimiza yakisir sekilde devam ettirmek boynumuzun borcu olsun.topluma örnek ve gelecek nesillerimize en iyi sekilde güzel bi mirasi hediye olarak birakmak dilegiyle...slaw u rez gelli hewalen baş...Sedat Denli
Misafir - Sedat Denli

Kayıplarımız     30/07/2021 10:48

Malazgirtten muhtemelen urfa, mardin, diyarbakır civarına ermeni ve rus mezaliminden dolay göç etmek zorunda kalan akrabalarım var. İdris’in çocukları olan mehmet sait->mehmet baki-fete’dir Kayıp olanlar mehmet sait ve mehmet baki’dir çok aradık ama bulamadık torunları bu mesajımı görüyorsa iletişime geçebilirler…. n.tasdemir@hotmail.com
Misafir - Kayıplarımız

Hesenan milleti      04/02/2021 18:35

Slm biz Van Kevenli (şüşanıs ) köyündeniz 100 yıldır 3/4 aile burada yaşıyoruz aslen Muş Malazgirt Doğantaş köyündeniz 1940 lı yıllarda dedem SALİH KAYA bu köyden kaydını almış o dönemin kan davaları ve seferberlik tarihi önemli sebeb ama anlattıklarına göre bacıları amcaları yakın akrabalarıNı hep söyler anlatırdı yalnız neden Köyünüze geri gitmeyin Demesini,vasiyetini bir türlü anlamdık çok boylu poslu yakışıklı iri insanlardı babamın ismi Arafat’ı amcam Fetullah mahmut halam esmer, Dilber vb..ŞİMDİ BU YORUMLARI OKUMAYANA KADAR BİR TEK BİZ EŞ DOST AKRABA YALNIZLIĞI HASRETİ ÇEKMİŞİZ SANIYORDUM DEMEKKİ KADERİMİZ DOĞUŞTAN AYNIYMIŞ.YALNIZ HİÇ BİR ZAMAN HAKSIZLIK KARŞISINDA BOYUN BÜKMEDİK ASLA ONURSUZCA DAVRANMADIK VE HEP BİZ HESENAN AŞİRETİYİZ DEDİK KİMLİĞİMİZİ KORUDUK YAZACAK O KADAR ÇOK ŞEY VARKİ ZAMANINZI ALMAYALIM BİZDE AKRABALARIMIZI BULMAK TANIMAK İSTERDİK BAŞKADA HİÇ BİR ŞEYE İHTİYACIMIZ YOK ÇOK ŞÜKÜR KALIN/SAĞLICAKLA 0532/069/75/73 yasin
Misafir - Yasin

Birbirmizi bulalım      26/11/2020 00:37

MERHABA ARKADAŞLAR BEN BOTAN KAYA HESENE AŞİRETİNİN DİYARBAKIR DA BULUNAN KUŞBURNU KÖYÜNDE İKAMET EDİYORUM KÜRTÇE İSMİ HEWRALİDİR GÜNCEL NUFUSUMUZ KÖY DE VE İSTANBUL DA İKAMET EDENLERLE 1000 KİŞİYE YAKINDIR BİZ KUŞBURNU KÖYÜNDE İKAMET EDERİZ ZATEN KÖY AİLEMİZE AİYTİR 7 TANE EV VARDIR BİZE MALA OSMAN KEYA DENİR 0531 598 8143 İNSTGRAM @BOTANKAYAMED
Misafir - Botan Kaya

     15/05/2020 01:02

Ben muş malazgirt tenim yılar önce çıkan macıride akrabalarımızı kaybetmişiz bize mala osman ik derler onları çok merak ediyorum keşke bula bilsen
Misafir - Fatihgündüz

Tez için hasenen aşireti     06/05/2020 19:51

Merhaba ben tez için hesenan aşiretini araştırıyorum lütfen yardımcı olun bana ulaşın
Misafir - Rabia Burak

HASENE AŞİRETİ     10/12/2019 16:54

1800 YILLARINDA MUŞTAN GÖÇ EDEN BÜYÜKLERİMİZ ANLATIRDI KARDEŞLER ARASINDA ÇIKAN SORUNLAR NEDENİYLE DİYABAKIR FARE BUYUKAKÖREN VE ÇEVRE KÖYLERE DAĞİLMİŞLAR MALA MEHMEŞERİFA BİRED MALBATİ OLARAK İSİM GEÇMEKTEDİR KAÇAKÇILARDAN SAİDE BINI GATE ADINDA AMCAZADEM VARDI ODA V ÇOKTAN VEFAT ETMİŞ GERÇEKTEN GEÇMİŞİMİZİ MERAK EDİYOR AKRABA LARIMIZLA GEÇ OLSA TANIŞMAK İSTERİM ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN İNŞALLAH
Misafir - OSMAN

Cibran (cibri) aşireti      15/11/2019 22:50

Cibran aşireti haseni aşireti ile akraba mı yani kardeş aşiretler mi
Misafir - Mehmet

Bismil Işıklar Köyü Hasenan Mensubu     27/10/2019 13:28

S.a Qale Said qeya Sait ARSLAN ailesi muş malazgirt Hasenan ailesinden olup bismil ışıklar köyünü kurmuşlardır sayın admin listeye eklerseniz seviniriz
Misafir - Halit ARSLAN

viranşehir seyida [Hesena]     09/08/2019 14:29

slm arkadaşlar bende ş.urfa viranşehir den bizde hesenan lıyız ama şimdi burada seyidan aşireti diye geçiyor çünkü artık biz burada maşallah çok kalabalık olduk tam 12 köy ve şehir merkezin de yaklaşık 16-17 bin nüfusa sahibiz büyüklerimizin dediğine göre muş tarafından geldik akrabalarımız var orada ismi seyidğan ger diyorlarmış fazla geçmişimizi bilmiyoruz dedemin babası hasan ağa dedin mi tanımayan yoktur
Misafir - m.şükrü ekinci

Hasenli     28/05/2019 11:58

Selamun aleykum biz aslen muş malazgirt liyiz biz erzurum tekman ışıklar köye yerleşmişiz bu köyu dedem ler kurmuş
Misafir - Muzaffer demiraĝ

Cibran-haseni-     02/04/2019 22:23

Cibran aşireti ile haseni aşireti akraba bağları var mı ?cibran ile haseni kardeş mi?
Misafir - Cibran

Cibran-haseni-haydaran      27/01/2019 16:01

Cibran,haseni(hasenan),haydaran aşiretleri Milan aşiretine mensuptur.Yani bunlar kardeş aşiretlerdir.
Misafir - Cibran

Cibran-haseni-haydaran      27/01/2019 16:29

Cibran,haseni(hasenan),haydaran aşiretleri Milan aşiretine mensuptur.Yani bunlar kardeş aşiretlerdir.
Misafir - Cibran

misafir     23/01/2019 21:37

Merhaba canım akrabalrim watsapp gurubu kurtuldum şireti tekrar toplayalım ben akrabalarımı tanımak istiyorum. gruba katılmak isteyenler bu numaradan bana ulaşabilirler. 0536 923 96 63 benim numaram bana
Misafir - yesrip

     24/11/2018 19:56

Hasenan aşiretindenim ama en yakın akrabalarımdan başkasını tanımıyorum
Misafir - Eyüp cantav

Antalya dan, Diyarbakırlı, aslen Muş Bulanıklık, HASANEN AŞİRETİNDENİM.. hepinizi sevgiyle kardeşçe kucaklıyorum.      07/11/2018 15:15

Arkadaşlar ben Antalyadan, Babamın doğumu Diyarbakır Bismil 1950.dedem Muş Bulanık. Aşiretimi seviyorum.. İnşallah BİR gün hepimiz ve çocuklarımız birbirini tanırlar..
Misafir - Lokman AKYILMAZ

Ağrı-Buruksu köyü Hesenan Aşireti      06/11/2018 05:25

Bizim aile de Ağrı'nın Buruksu köyünden Osmanlı-Rusya savaşında sivereğe göç etmişler Facebook ve Instagram'dan ulaşabilirsiniz Soyumu tanımak isterim.
Misafir - Seyit Abdulkadir HERDEM

hesenan     28/10/2018 23:54

sevgili soydaslarim(akrabalarim)Babam ve amcam hinis tan vana göcmüsler hinista akrabalarimiz var onlara mala QoQo diyorlar ne güzel bir haber mardinde ve ilcelerinde urfa ve ilcelerinde manisada bursada yani sürgünde olanlari var ne güzel benim sorum Asiretin geldigi yer ZAP cevresi yani k.irak berzan tarafinda hic mi akrabalarimiz yok varsa bu sayfadan diyaloga gecebilir istedigi bildigi dilde yazabilir tüm akrabalarima selam saygilarimi sunarim wiyana
Misafir - mehmet

Cibran(cibri)aşireti -haseni aşireti      26/08/2018 00:19

Ben muş merkeze bağlı kızılmecit köyündenim. Cibran aşiretinin Torini kolundanım bize mala osman derler.Cibran aşireti ve haseni aşireti akrabadırlar.kayıtlara bunuda dahil edin
Misafir - Mala Osman

Cibran(cibri)aşireti -haseni aşireti      25/08/2018 22:09

Cibran aşireti ve haseni aşireti kardeştirler
Misafir - Cibran aşireti

Cibran(cibri)aşireti -haseni aşireti      24/08/2018 23:00

Ben muş merkeze bağlı kızılmecit(mescitli) köyündenim.bize mala osman derler.cibran aşiretenin torini koluyuz.cibran aşireti ile haseni aşireti kardeştir.
Misafir - Mala Osman

Hasenanlı Akrabalarım     03/07/2018 21:35

Ben Muş merkeze bağlı kalacık Köyündeyim. Hasenan aşiretindeyim. Adım Yiğit Çetin. Ben İzmirde işadamıyım. Torbalı'da sigorta şirketim ve tur şirketim var. Ayrıca servis arabalarımda var. İşe aşa ve paraya ihtiyacı olan tüm hasenanlılar beni arayabilir. Her saatte arayabilir. Yardımcı olurum.hasenanlı akrabalarıma selam olsun. Telefonum:05327399049 Her biji gele hasenan
Misafir - Yiğit Çetin

     12/05/2018 16:51

Arkadaşlar Siverek hasenan aşiretindenim lütfen beni arayın 0546 242 89 71 akrabalarımı tanımak istiyorum
Misafir - Ramazan

     11/05/2018 23:31

Ben Siverekliyim hasenan aşiretindenim.Aslımın Muş Malazgirtten geldiğini söylüyorlar. Biz hasena gevre oğullarıyız
Misafir - Ramazan

     11/05/2018 23:41

Lezgin’in karısı Gewre ise adam kayıp değil. Sivereğe gelip buraya yerleşmiştir. Şu an Şanlıurfa siverekte onun soyu devam etmektedir. Lezgine kayıp denmesinin sebebi çocuklarının anne isimleriyle anılmasındandır
Misafir - Mehmet

Aşiret     06/05/2018 16:14

Merhaba ben Mardin savur kapı mahellesi den Abdulkadir AKAALP dede lerimiz muş malazgirt ten gelmiş bize hasenelerden olduğumuzu Söylerlerdi
Misafir - Abdulkadir.akaalp

ASIRET     09/04/2018 22:51

TUM AMCA COCUKLARIMA SELAM OLSUN
Misafir - ılhan GÜL

soy     19/07/2017 09:05

ben DİYARBAKIR Bismil ilçesınde dah önce dedem onlar muş malazgitten gelmişler geliye barazadan gelmişler yani haseni dırler
Misafir - Halis çelebi

Aşiretimi bilmiyorum     10/07/2017 04:56

Saygıdeğer arkadaşlar bizim soyumuz muş malazgirte dayanıyormuş.Dedelerimiz kardeşleriyle kavga yapıp amcalarıyla kars ve ardahana göç etmişler.Dedemin ismi hafızmış babasının ismide mahmut bize gonbelekler derlermiş.Malazgirtin hangi köyü olduğunu bilmiyorum.Akrabalarımı tanımıyorum soyadlarını değiştirmişler sanırsam.Nasıl bulurum
Misafir - Doğukan Kaptan

hesena aşireti     23/03/2017 02:39

Merhaba arkadaşlar diyarbakarıdan yazıyom bizimde büyüklerimizin anlattına güre bizde hesena aşiretinden mala eyşe oldugumuzu sülüyolar bizimde zamanında dedeler muş malazgirten mardin mazıdagına güç etmişler mazıdagına baglı küy kurmuşlar küyün ismide hesenadır şu an oküyden 3.4 tane küy cogalmış deder mazıdagından diyarbakıra gelmişler şuan cogalmışızda kimse kimseyi tanımıyo saygılarımla kadri
Misafir - Kadri

     10/08/2016 11:40

Hasenan Aşireti 1915 yılları öncesi ve sonrası aile bireylerini kaybeden herkes birbirlerine yardımcı olsun. bilgi paylaşsın devletin sürgün ve seferbelik tarihleri aynı çok aileler parçalan dı hala kendı amcasını halasını arayıp bulamayan 80-ve 90 yaşlarında insanlarımız var. kım nerde hangi tarıhte hangi sepelerden dolayı göç etmiş göç ettiği köy ilce belde isimlerını ve çeriği anlaşılır açık bir şekilde kayıp isimlere kadar yazsın saygılarım la
Misafir - Hasenan Aşireti 1915 öncesi ve sonrası kayıp aileler

Hasenan     09/08/2016 00:41

Slm ben ömer muş merkez yoncalioz köyünden hasenan asiretindenim. Dedelerimiz malazgirtten merkez bahçe köyüne ondan sonra yoncalioz koyune goc etmislerdir . Saygilarimla.
Misafir - Ömer

Kayıp akrabalar     02/08/2016 13:42

Arkadaşlar ben Muş malazgirt Bahçe Köyündenim Hesenan aşiretinin Seydan koluna bağlıyız ... Mala Usıve Seydo larla akrabalığımız var babamın amcaları olurlar..Sonradan Muştan Mardine ve diğer yerlere göç etmiş akrabalarımız var hiç birini tanımıyorum numaram 05356526649
Misafir - Fehim Öztürk

aşiret     26/07/2016 03:49

Biz siverekten doğukent köyü ve merkezinde yaşayan hasenan aşiretine mensubuz burdaki aile sayısı 300 aşmaktadır. Hep kendi soyumu merak edip araştırıyorum iletişim kurup tekrar bir araya gelmek isteriz. saygılar
Misafir - mehmet

     23/07/2016 18:48

Misafir - AYAZ

kayip akrabalar     23/07/2016 17:27

arkadasla oncelikle hepinize sevgiyle selamlarim ben Mus, un Bulanik ilcesi satirlar koyu kurtcesi satirya,dir bize mala xelo,e seyfo diyorlar bizimde van, hakkari yuksekova,mardin kiziltepe,ve iran,da akrabalarimiz oldugunu buyuklerimiz soyluyorlar ama mardin kiziltepedeki akrabalarimizla diyalogumuz var ama diyerlerini tanimiyorum henuz bir iletisimimiz yok biz hasenan asiretinin seyidi kolundaniz iletisim 05399231154,0097466614074 veya facebook uzerinden iletisim kurabiliriz kayip olan akrabalarim ile tanismak isterim adim Namet KAYA Herkese saygilar selamlar.
Misafir - Namet

     21/07/2016 08:35

mehmet efe deniz tekman köylerınde hasenan aşireti olduğunu ilk sizen dydum muhtemelen azınlıktasınız hangi köyden öç ettinizi yazarmısınız bir köy kavgası sonucu bizlerde göç etmişiz aile kayıplarımız var saygılarımla gökhan birlik van
Misafir - yılmaz birlik

Elazığ     03/06/2016 11:25

Zegraş köyünden olan kardeşim telefon numarası istemişsin 0 546 239 43 46
Misafir - Turgay

yeşilli     18/05/2016 16:15

Selamunaleyküm. Arkadaşlar merhaba bizde aslen Muş Malazgirt liyiz. Hasenen aşiretine mensubuz. Mardin Yeşilli' de ikamet etmekteyiz. Mevcut nüfusumuz 700-800 civarındadır.
Misafir - AHMET ACU

Hasenan Aşireti     03/04/2016 16:32

Selamúnaleyküm bizimde atalarımız malazgirte gelmis ve ordan horasan melleahmet köyüne gòçedilmişiz şimdi hasenan aşiretinde olabiliriz dedemin babasının adı KELEŞİ KÜRDO duyan bilen bir bilgisi olan lutfen iletişime geçsin
Misafir - Fırat

     09/03/2016 13:54

Arkadaşlar,bizler hasenan Aşireti Şewişi olup 1914 te Kutkan ve nas köylerinden bir olay sonucu Van a yerleştik hala van ili merkezde yaşıyoruz. Hasenan Aşireti ailesinden olmak yada olmamak hiç bir önemi yok.Ancak Bu sayfaların belli amaç ve gayeleri vardır.Nedir .? İnsanların 1914 öncesi aileden kayıp fertleri bulmak birinci unsur fakat görüyorum kı Hasenan Aşireti Büyük bir kısmının kendılerınden başka kayıp bireylerı görmek te istemiyor izlenımı var adeta asl olan şey şu olsa gerek 1914 yılları öncesi ve sonrası kayıp olan daha doğrusu tc tarafından sürgün edilen bir şekilde geri malazgirt topraklarınai dönemeyen ve farklı ilçe ve kentlerde yerleşip kalan hasenan Akrabalarını aramak kadar daha etil bir şey olmaz bilen varsa bilgi lerını yazar bu bilgilerı bilende doğru bildiği tanıdığı kişileri burada haberdar eder.Bu bir insaı görev olsa gerek aksıne kımse bir şey düşünmesın kımse kımseyı dyurmuyor selamlar saygılar herkese
Misafir - Yılmaz BİRLİK

gümüşpınar pılur     08/02/2016 13:41

SLM HERKESE GÜMÜŞ PINAR (PILUR) DAKİ AİLENİN YAKLAŞIK OLRAK 300 YILLIK GEÇMİŞE DAYANAN SECEREMİZİ SİZİNLE PAYLAŞABİLİRİZ MÜMKÜN İSE İRTABATA GEÇİN BİZİMLE GSM:5388222698 MAHİR İSMİM. VANDA Kİ POLİS MEMURU OLAN KİŞİ İLEDE İRTİBATA GEÇMEK İSTERİM ORTADA BÜYÜK BİR YANLIŞLIK VAR SİZİN YARDIMINIZ İLE BUNU DÜZELTELİM LÜTFEN
Misafir - mahir erdeviren

mala xelıt     05/02/2016 13:57

internetee yazıyorum fazla bişey çıkmıyor ben xelit aaşıretinin çelebi toruunuyum kızıltepe de yaşıyorum hesenen ve mala xelıt ile ilgili yazı anı fıkra ne varsa banle paylaşırsanız sevinirim
Misafir - nurullah

Pılur (Gümüşpınar köyü) Hasanan Aşireti     25/01/2016 21:27

Yukarıda bahsi geçen ve Pılur köyünden göç eden Reşo'nun çocukları hakkındaki bilgiler Hasananlı Reşonun Torunu olup şu anda Van ilinde polis memuru olarak görev yapan Şehmuz Efendinin oğlu tarafından bizzat bize bildirilmiştir.. Ayrıca Babası ile telefonda birebir görüşülerek bilgiler teyyid ettirildikten sonra yayınlanmıştır. Eğer Elinizde bunun aksi bilgiler mevcut ise bize belgeleri ile beraber gönderin değerlendirip gereğini yapalım. Sizin sadece beyanla bu bilgiler yanlıştır düzeltin demeniz yeterli görülmemektedir. saygılarımızla www.semskiasireti.com
Misafir - Admin

gümüşpınar pılur     25/01/2016 15:53

SAYIN SİTE ADMİNİ SİZDEN RİCAM GÜMÜŞPINAR (PILUR) DA YAŞAYAN AİLENİN HESANİ AŞİRETİ MENSUBU OLDUĞU BİLGİSİNİN YANLIŞ OLDUGUNU MEMANİ AŞİRETİNE MENSİP OLDUĞU BİLGİSİNİ SİTENİZDE DÜZELTME MAKSADI İLE YAYINLANMASINI İSTİYORUM
Misafir - mahir erdeviren

gümüşpınar (pılur)     24/01/2016 19:37

MUŞ"UN BULANIK İLÇESİNİN PILUR KÖYÜ HAKKINDA YANLIŞ BİLGİ VERİLMİŞTİR İSMİ GEÇEN ŞAHISLAR HASENİ AŞİRETİ DEĞİL MEMANİ AŞİRETİNDENDİR SECEREDEKİ SIRALAMANIN DOĞRU (7 GÖBEĞE) ELİMİZDE MEVCUTTUR.GÜMÜŞPINAR(PILUR)-AĞRI TUTAK- BURSA- MANİSA -MERSİN VE URFA CEYLAN PINARDA YAŞAMAKTA H.ABDURRAHMAN KEDALİ BEYİN YAPTIĞI YANLIŞI DÜZELTMEK MAKSADI İLE BU YORUM YAPILMIŞTIR
Misafir - mahir erdeviren

MALA OSMAN KIZILMECİTLİ     08/01/2016 16:39

HASENAN AŞİRETİ HERKES AKRABA FAKAT AŞİRET OLARAK BİR ÇOK KOLA AYRILI SİZ HANGI KOLDANSINIZ ATALARINIZIN ADI NEDİR AİLEDE KAYIP VARMI GEWRİ BENIMDE AKRABAMDIR AMA KAYIP BULAMADIK GEWR LEZGİNİN EŞİ SANIRIM TELEFON BIRAKSANIZ
Misafir - MALAOSMAN ADIYAMAN

TURGAY ZEGRAŞ KÖYÜ VE ELAZIĞ     08/01/2016 15:02

TURGAY KARDEŞ SEN HASENAN LILARIN HANGI KOLUNDASIN BİZİMDE KÖKENZEGRAŞ KÖYÜNDE GELMİŞ ,BİZLER HASENAN AŞİRETİ ŞEWİŞİ KOLUNDANIZ ÇOKTA AKRABALARIMIZ KAYIP AZ BİLGİ VERİRSENIZ YAD A TELEFON BIRAK LÜTFEN
Misafir - TURGAY ELAZIĞ

MİTHAT KAYIP AKRABA     08/01/2016 15:09

SEVGİLİ KARDEŞİM MİTHAT KAYIP AKRABAMIZ VAR BİZİM SİZ HANGI HASENAN LARDANSINIZ MALAZGİRTİN HANGİ KÖY KASABA VE BELDELERINDENSINIZ AZ DA OLSA BİLGİ VERMEN GEREKMIYORMU TEŞEKKÜRLER AKRABALARA SELAM TELEFON YAZ
Misafir - MİTHAT

MEHMEET EFE VE GÖÇ     08/01/2016 15:41

SAYIN MEHMET EFE DEDENİZ MUŞ TAMI MALAZGİRTTEMİ BİR KÖY KAVGASI SONUCU TEKMANA YERLEŞİR YAZARMISIN BUNA BENZER BİZİM RİVAYETLERIMIZ VARDIR BİZİM DE DEDEMİZ BİR KÖY KAVGASI SONUCU CEZZA EVİNDE YATAR VE BÜTÜN AİLE FERTLERINI BİR DAHA BULAMAZ SELAM VE SAYGILARIM LA
Misafir - MEHMET EFE

TLP KOZLUK     08/01/2016 15:18

KOZLUKA NE ZAMAN KAÇ TARIHINDE YERLEŞTİNİZ EN SON YAŞLI AMCANIZIN ADI NEYDI YANI ONUN DEDESİNİN ADI AZ BİLGİ YAZARSANIZ AYDINLATICI BİLGİ VERLİNİZ LÜTFEN SELAMLAR YADA TELEFON YAZ SİZİ ARAYIM KONUŞURUZ.HOŞÇA KAL AKRABALARA SELAM SÖYLEYIN
Misafir - TLP KOZLUK

CEVAP HASENAN      06/01/2016 16:24

GELDİİNİZ YERİN KÖY KASABA BELDE İLÇE HER NEYSE MUTLAKAAİLE BİREYLERİNDEN BİRİ DE OLSA BİLİYORDUR.HASENAN AŞŞİRETİ 12 KARDEŞTIR VE ARADA YABANCI YOK.DOĞRUYU SÖYLEMEK GEREKİRSE AMCALARIMIZ SEFERBELİKTE KAYIP BİRAZDA ONLARI ULURMUYUZ DİYE ARAŞTIRIYORUZ,BİZLER HASENAN AŞİRETİ MALAZGİRT KUTKAN KÖYÜNDENMIŞIZ DAHA SONRA NAS KÖYÜNÜ ORADAN DA DAĞILMIŞ AİLE LEZGİN ADINDA AMCAMIZ NADIR ADIND AMCAMIZ İSA YUSUF ADINDA AMCALARIMIZ KAYIP MUHLİS ADINDA AMCAMIZ.İSİMLER SİZE AŞİNA MI BİLMİYORUM AMA HALA VAN
Misafir - TLP KOZLUK

Hesenan     26/12/2015 01:50

Hatta ilkin kozluğa yerleştiklerinde oradaki halkla kavgaları olmuş başlarda ve ozamanlar malazgirten desteğe gelirlermiş akrabalar ama zamanla bağlar kopmuş.en son yaşlı bir amcazedemiz 10 yıl gibi önce bize geldiğimiz yerin ayrıntılarını yazdırmıştı ama o kağıdıda kaybettim ve oda vefat etti
Misafir - TLP

Hesenan     26/12/2015 00:53

Büyükler geldiğimiz köyü bilirledi(Malazgirt'e )ama çok zaman geçti ve yaşlıların vefatından sonra ayrıntıları bilemiyorum ama şunu net biliyorum hesenanlı olduğumuzu.kozlukta Tımok köyü hesengi dedinmi hemen hemen herkes tanır
Misafir - TLP

GÖKHAN birik     26/12/2015 00:18

Selam Gökhan bey.şuanda ailemizin çoğu kozlukta.ama sason,batman merkez ve çevresindede akrabalar var.malazgirt hesanan dan geldiğimizi söylerdi büyüklerimiz bize burda hesengi derler. Bizdede kaybolan amcazedeler var
Misafir - TLP-KOZLUK

     25/12/2015 21:49

Ben hasenan aşiretinin seyyidi kolundanım biz erzurum Karaçoban lıyız Şanlıurfa dan geliyoruz bizim aşiretin soy ağacını yaza bilirmisiniz
Misafir - Ahmet

haseniler     26/11/2015 15:35

Herkese selam. Bizde haseni olduğumuz söylenir. Dedemin adi hamit, babasının adı ise İsmail. Dedem çocukken bir kardeşiyle diyarbakıra kaçmışlar sanırsam şu meşhur cinayet yüzünden. arastiriyorum fakat ismailden öte bişey yok. bahsettiklerimden haberi olan varsa servetaslan@ msn com Allaha emanet.
Misafir - S. ASLAN

     16/11/2015 17:41

Aslinda bir vep sayfasi yapsak çok iyi olur. Orda herkese ulaşilir.
Misafir - bulanik

heseni aşireti     16/11/2015 17:40

Bende hesani aşiretindeyim birleşsek iyi olur.ama milletimize yararli olacak şekilde.şunu bana birisi söyleyebir mi heseninin kaç aşiret kolu var.yani içindeki isimler.
Misafir - bulanik

hasenan     08/11/2015 22:45

Ben orta anadolun kürdlerinden Ankara sereflikochisar nufusuna ailemiz 1843 yilinda resmi kayitlara grcmis,köyümüzün ilkn ismi hasenan,ailemin ismide mala alamir,soyadimizda kara Ibrahim ogullari olarak kayitlara gecmis,cumhuriyet sonrasi,hasenan ismi büyük damlacik,ailemin soy adida Candan olarak halen devam etmektr,büyüklerimiz geldikleri ywrdn hic bahs etmemisler.ailenin tüm erkekleri yasina bakmadan askere almislar,gidenlerde bir daha geri gelmemis.
Misafir - ibrahim candan

Kayıp Hasenanlı ve 7 kardeş     03/11/2015 10:43

Bizlerde Hasenan Aşiretindenız Yalnız bağımız çoktan kopmuş 7 amcamız kayıp bir cinayet yüzünden dağılır bziden Kayıp isimler şunlar ali yusuf isa nadir lezgin Nadir amcamız 1914 öncesi bitlis ceza evinde mahkum olmuş bahs edilen cinayet yüzünden Ben Seyyit BİRLİK VAN 0541 218 34 88
Misafir - Mustafa E özdemir

Hesenan aşireti      23/10/2015 01:35

Bizde bu asiretteniz Yanliz bağ koptuğu icin su an kimseyle görüşmemek teyiz söyle ki Malazgirt'te islenen bir cinayet üzerine 7 dedemiz olay kan davasına dönüşmesin diye babaları tarafından dağıtılmış bir kısmı diyarbakir bir kısmı Suriye bir kısmı Kayseri Develi ve bizim kiler de Erzurum'a yerleşmiş Malazgirt'te kalan lar icin ordan göç edenler yer yurt talep etmeden çıkmışlar onlarda gidenlere göç edenlere yardim etmişler bildiğim 5 dedemin ismi Adem Ahmet Yusuf kazım ordan göç eden yasayan Adem Ahmet göç eden Yusuf dedem daha bildiğim bir cok hikaye var cok büyük ihtimal ile bizim soyumuz hz Huseyin soyundan gelme ve kesinlikle bu kesin orta Asya turkuyuz bunun izleri var sultan Alparslan ile Malazgirt'e girenlerdeniz girdiklerinde orda olanlardan degil soyumuz turk
Misafir - Mustafa E. özdemir

     19/10/2015 00:19

bende hesana asıretınde dedeler mardın mazıdaga yerleşmış şuan ben mersınde yaşıyorum burda bız bır aşiret kurmuş tum hesena selamlar
Misafir - selatın güler

Kayıp akrabalarımı arıyorum     10/10/2015 22:12

Sevgili arkadaşlar bizde haseniyiz.dedemin bir amcası koybolmuş.sonra ağrı hamura tek bi kişi olarak gelmiş.dedemin babasının adi İsmail imiş
Misafir - Mithat

KAYIP ve Mehmet Efe     22/09/2015 16:33

Hasenan Aşireti Dedeniz Muşun Hangi ilçe Belde ve köylerinde Yaşamışlar Hikayemiz Hemen hemen aynı cok sayıda aile kayıplarımız var.Aynı sebeple Bizler İrana Oradan da Vana Yerleştik Hala van İli Merkez Köy de yaşışyoruz.
Misafir - Davut BİRLİK

hesenler     20/09/2015 16:13

ben hesenliyim şimdi köyde savaş var
Misafir - kadircan siverek

Hasenan aşireti     18/09/2015 08:22

Hasenan aşiretinin seceresi varmıdır varsa nerden geliyor bilgisi olan varsa lütfen yazsın hasenan aşiretinin seyyid olduğu söyleniyor bu doğrumu?
Misafir - Serdar sarı

Hasenan aşireti     18/09/2015 08:09

Hasenan aşiretinin seceresi varmıdır varsa nerden geliyor bilgisi olan varsa lütfen yazsın hasenan aşiretinin seyyid olduğu söyleniyor bu doğrumu?
Misafir - Serdar sarı

Hasenan aşireti     18/09/2015 08:09

Hasenan aşiretinin seceresi varmıdır varsa nerden geliyor bilgisi olan varsa lütfen yazsın hasenan aşiretinin seyyid olduğu söyleniyor bu doğrumu?
Misafir - Serdar sarı

Kayıp      23/08/2015 21:33

Hesenan aşireti dedem Muştan bir kavga yüzünden erzurumun tekman ilçesine göç etmek zorunda kalmışlar hep beraber olalım Slav u rez
Misafir - Mehmet efe

Batman Kozluk     22/07/2015 16:42

Batman Kozluk tan olduğunu ve Hasenan Aşireti mensubu olduğunu yazmışsınız,Fakat çok geniş detaylı içeriği anlşılır bilgi yazsanız,Mesela Malazgirttın hango koyundensınız,Aile kayıplarınız varmı Hasenanlıların hemen hemen yok denicek kadar az olan bir ilçe Kozluk Neden nasıl ve nerden Göçtünüz Kozluka Bilgilendiriseniz sevinirim 0541 218 34 88
Misafir - Gökhan BİRİK VAN

Hasenan aşiretive Fatih ÜLGÜN     22/07/2015 16:43

Fatih ÜLGÜN benım dedem de 2 kardeşlermiş Malazgirt Kutkan köyündenmiş,Bir koy kavgaso sonucu Kaçmış sizin dedenizin ismi Nedir.? Yada yakın akrabalrınızın 1913 teki isimlerı neler Yazarmısın,Biraz da Aydınlatıcı bir bilgi edin mesela koyunuzun adı neymış Dedenizin kayıp kardeşin adı neymış hasenan aşireti hangı kolundanmış,saygılarımla
Misafir - yılmaz birik

malazgirt     05/07/2015 11:16

değerli akarabalarım hasenan aşireti seyidi,qerece,malbat,şexka troke,ağalar,torın diye yedi kola ayrımış
Misafir - hakan

aslımızı bilelim     17/05/2015 20:11

birbirimizi tanıyalım dernek kuralım bi kütülük yok bunda sadece birlik olalım dedeleri ferzan yada murat olan varmı yani 100 sene ünce bilen varsa lütfen paylaşsın 0542 669 26 26 siverek
Misafir - fatih ülgün

hesenan aşireti     17/05/2015 19:40

slm arkadaşlar ben siverek merkezde yaşamaktayım atalarımız da muş malazgirt civarından gelmektedir ama ayrıntılı bilmiyorum yaklaşık 150 sene olmuş kavgayla gelmişler herhalde 2 kardeşmişler birleşelim herkes bizi tanısın
Misafir - fatih ülgün

aşiret     14/05/2015 09:21

Ben muş merkeze bağlı ËLOZERK köyünde ikamet. Ekmekteyiz heseni nin seyidan aşiretindeniz ulaşalım birbirimize zamanın en büyük aşiretiydik dağıttılar 4 bi yana ulaşın 0531 686 98 50
Misafir - saim

Herkese selamlar      30/04/2015 00:53

Slm bende heseniki aşiretenim mardin derik olaka köyündenim adım mahmut Dedeman ismi Heci özeyir babam ismi Davut amcamın ismi Şehmuse olaka eski dembeşlerden söy ismizi savcı dı şimdi şan dir gerçekten bende bir araya gelmekten yanayım 5418183435 bu numaradan bana ulaşabilirsiniz saygılarımla
Misafir - mahmut

Herkese selamlar      30/04/2015 00:45

Slm bende heseniki aşiretenim mardin derik olaka köyündenim adım mahmut Dedeman ismi Heci özeyir babam ismi Davut amcamın ismi Şehmuse olaka eski dembeşlerden söy ismizi savcı dı şimdi şan dir gerçekten bende bir araya gelmekten yanayım 5418183435 bu numaradan bana ulaşabilirsiniz saygılarımla
Misafir - mahmut

Herkese selamlar      30/04/2015 00:28

Slm bende heseniki aşiretenim mardin derik olaka köyündenim adım mahmut Dedeman ismi Heci özeyir babam ismi Davut amcamın ismi Şehmuse olaka eski dembeşlerden söy ismizi savcı dı şimdi şan dir gerçekten bende bir araya gelmekten yanayım 5418183435 bu numaradan bana ulaşabilirsiniz saygılarımla
Misafir - mahmut

hasanan aşiteti     21/02/2015 14:11

Dostlar hesanan aşireti fertlerinden biri olarak hepinizi selam ile selamlarım.Tüm geçmişlerimize rahmet olsun inşallah. Tarih arşivlerinden, canlı kaynaklardan ve komşu ülkelerden(surye,ıran,ırak) in tarihi kaynaklarında da öğrendiğimiz atalarımızın özellikle sultan Abdülhamit dönemlerinde öncesi ve sonrası Din,memleket ve millet bekası için önemli hizmetlerde bulunmuş olduklarını şükür öğrenmiş oluyoruz. Bizlere düşen bu necip insanların torunları olarak onların anısına yakışır şekilde yaşam şekli ve eserler nesiller yetiştirelim. Bizlerde din, ahlak, eğitim işlevlerini hayatımıza rehber ederek hem ailemize memleketimize ve ülkemize vede aşiretimize yakışır bir duruş sağlayalım. Aşiret mensuplarından ahirete gitmişlere rahmet, yaşayanlara selamet dilerim. Görüşmek dileğiyle eyvallah.
Misafir - adil güven

..     30/01/2015 10:28

Benim deneme Muş Malazgirt kapi. Ve bahçe köylerinden ağrıya göç etmiştir. Yani bizde hemen aşiretindeniz. ..
Misafir - Caner akcan

hesanan aşireti     26/01/2015 21:28

tüm hesanan aşiretine saygılarımı ve sevgilerimi sunarum
Misafir - hamzayılmaz

nerden gelmemiz     20/01/2015 21:03

arkadaslar mardin kızıltepe şefelor köyünde yaşıyoruz muş merkez kıçık köyünden gelmişiz seyitxanö usübö seydoyla akraba olduğumuz biliniyor
Misafir - cihat songur

     13/01/2015 09:11

bende malazgirt toraka koyunden gelmeyim soyadimiz gezen olarak devam etmekte sene 82 de bingol karliovadan elaziga geldik hasani asireti diye biliniyoruz numaram 05327164826 -Badin -Meheme -Ali -Hasan
Misafir - hamit gezen

BATMAN KOZLUK     06/12/2014 20:19

Sevgili Akrabam can Kardeşim Batman kozluk hasenan aşiretinden olduğunu yazmışsın.Sanırım 1913 yanı seferbelik tarıhılerınden oralara sürgün edilmiş yada zorunlu göç yaşamışsınız.Malazgirtin hangı koyu ailenizden kayıp varmı.? yada hasenan aşiretinin hangı kolundansınız bu gibi paylaşımlarda bulunsanız daha aydınlatıcı olur.0543 858 83 77
Misafir - gökhan BİRİK

BİRLİK YUSUF DEWZER KÖYÜ ÖZALP      02/12/2014 18:36

VAN merkez desiniz bilıyoruz Hacı Mevlüt TEBER amcamın yakınısın büyük ihtimalen Nizamettin abinin ya kardeşi ya amcası oğlusun sonuçta Özalp yada van Kayıp bir aile değilsiniz ki Yusuf, Asilzade Aristokrat bir ailesınız.
Misafir - birlik

birlik     02/12/2014 02:48

Van merkezdeyim heseni aşiretindenim biz niye birlik değiliz bu kadar çok kişiyiz ve bizim soyumuz nerden geliyor bilen var mı dedem Erzurum dan vanın Özalp ilçesinin devzer köyüne göç ettiklerini anlatrdı
Misafir - Yusuf

birlik     02/12/2014 02:48

Van merkezdeyim heseni aşiretindenim biz niye birlik değiliz bu kadar çok kişiyiz ve bizim soyumuz nerden geliyor bilen var mı dedem Erzurum dan vanın Özalp ilçesinin devzer köyüne göç ettiklerini anlatrdı
Misafir - Yusuf

bilgiler eksik     25/11/2014 17:07

AKRABALARIM ,HERKES YAZIYOR BİR TAKIM BİLGİLER FAKAT TAM DEĞİL EKSİK YAZIYORSUNUZ KIM NERDE HANGİ İLDE YAŞIYORSA VE KAÇ TARIHİNDE GÖÇ ETMİŞ VE GÖÇ ETMELERİNİN SEBEBİNİ MALAZGİRTIN HANGİ KÖY HANGİ İLÇE HANGİ KASABASINDA GÖÇMÜŞ VE NEDENİN YAZSIN MESELA BİZLER 1915 YILLARINDA MALAZGİRTTIN NAS KUTKAN VE ZEKREŞ KÖYLERİNDEN İRANA ORADAN DA VAN DÖNMÜŞ HALA VANA BAĞLI MERKEZ KEVENLİ (ŞÜŞANIS) KÖYÜNDE İKAMET ETMEKTEYIZ MESELA ALİ NADİR LEZGİN ADINDA AMCALARIMIZ KAYIP BULAMADIK AİLENİN BAYANLARINDAN GEWRI KAYIP BUNUN GİBİ İÇERİĞİ AÇIK OLAN BİLGİLER VE ARDINDAN TELEFON PAYLAŞIN BÖYLECE AİLE KAYIPLARIDA BULUNUR BELKİ AKRABALAR KAVUŞUR.VAN'DAN GÖKHAN BİRİK
Misafir - van van van

Merhaba     24/11/2014 02:25

Ali Ziver Bey benim dedem, Bulanıkın tanınmışlarindandi. Asiretimiz hakkında araştırma yaparken aile büyüklerimizin sohbetlerini şimdi daha iyi anlıyorum. Hasenan ve diğer aşiretler arasında arabuluculuk yapmış dedem Mardin'de.Kendisi vefat edelim çok oldu. Enver Bey de büyük amcam, hala Bulanıktalar. Ben Edirne Enezde öğretmenlik yapıyorum. Burada da çok Bulanikli var. Aşiretten kardeslerimle görüşmek isterim. Numaram 0541 884 81 38. Sağlıcakla kalın kandaslarim
Misafir - Bulanıklı

heseni asireti     20/11/2014 10:29

Ustafaya katiliyorum şemdin amcamizin taziyesine mardine gittik buyuklerimizi gorme firsati bulduk
Misafir - yakup

şanlıurfa haseni aşireti     19/11/2014 18:15

Bagdattan mardin kabalaya kardesler arasi kavgadan dolayi urfaya yerlesmisiz.urfada haseni olarak bilinen hasenan asiretinin recebo kolundaniz soyadim çetin.soy beraatimiz mus malazgirttir van batman agri patnosta akrabalarimizzin oldugunu duymustum.bayramfa mardin kabalaya gitmistik semdin dedemizin vefati dolayisiyle.oradaki asiretinin cok buyuk bir asiret oldugunu biliyorum tanisip birlik olmaliyiz.mardindeki buyuklerimizle tanistik.diger akrabalarimizlada tanismayi isterim.
Misafir - yakup

birlik     18/11/2014 01:01

EY hesenan aşireti saygı değer kardeşlerim daha önceki yorumumdada belirttiğim gibi bizler doğu ve güney doğu anadolunun en büyük aşiretlerin biriysek bunun gerekliliğini yerine getirmemiz gerekir daha önce belirttiğim gibi bir dernek veya federasyon adı altında bir araya gelmemiz gerek ikinci bir konu bölgede bulunan çoğu aşiretlerin yazılı kitapları mevcut ama hesenalıların yok bunun gibi bir sürü örnek mevcut bizler hesenan ailesi olarak elele verip yeni bir yaşam yeni bir güçdaha güçlü bir kimlik oluşturup bu dünyada yaşadığımızı haykıralım birlikte güç güçten birlik doğar bu sınırsız aslanların gücünü birleştirelim göreceksinizki bu güç tüm hesenanlıları mutlu ve güçlü yarınlara taşıyacaktır....tüm hesenan ailesine saygılarımla.... hürmet ederim mehmetcan bulut..0532.236.82.94...
Misafir - mehmetcan bulut

soydaş     26/10/2014 18:18

tüm hasenanlara selam olsun. bir gün tanışmak dileğiyle, mardin çatak köyü
Misafir - ercan memiş

Mustafa KABALA     09/10/2014 20:34

Mardın Kabala Beldesine saygılar ve sevgiler Mustafa kardeşim yazdıklarınız çokta Bilgi ve aydınlatıcı olmamış Mustafa dedeniz Malazgirtin hangı köyünden göç etmiş aile kayıplarınız varmı..? soru sormamın nedeni bizim aileden cok kayıp var Bizlerde Van da yaşıyoruz Malazgirtten göçmüşüz hasenan aşireti Şewişi kolundanız kısacası ailede kayıplarımız var arıyoruz.Gökhan BİRLİK .
Misafir - Mustafa KABALA

mardin kabala hasenan aşiretidir     08/10/2014 18:18

mardin kabala beldesinde 300 yıldır yaşıyoruz. hasenan aşiretine mensubuz malazgirtten gelen dedemin adı Mustafa'dır.Dedem eskiden metruk olan köyü canlandırmış kiliseyi camiye çevirmiş cami hala duruyor burada bize mala recebo derler dedem hep anlatırdı hasenan aşiretinin dağınık olmasının tek nedeni aşiret içi Çekişmelerdendir Mustafa dedemde büyük ihtimalle bu nedenle göç etmiştir.
Misafir - mustafa

Nuri can      04/10/2014 20:44

Aslen muş düğnük köyünden olduğunuz kesin hasenan aşiretinin hangı kolundansınız bilgiler eksik ama düğnük köyü şimdi belde ve çok eskiden beri büyük bir nufusa sahip Ali isimde babamın bir amcası kyıp bulamadık.Fakat sie bir numara yazayım tüm bilgileri oradan öğrrenebilirsınız.ismi Enver ERGİN dir enver ergin bey Aliziver beyın oğludur Aliziver bey ferzende beyın oğludur adamlar yiğittir Asilzade Aristokrattırlar Enver ergin beyın telefonu şu.05327247318
Misafir - Hasenan aşiretinin tanışmasına cevap

Hasenan Aşiretinin Tanışması ve Geçmişi     26/09/2014 20:06

Selam kardeşlerim... Bende hasenan aşiretindenim ve aslen Muşun Düğünlük köyündenim. kökenimi araştırıp tanımak istiyorum. ve hasenan aşiretinden olanlarla diyalog içinde olmak istiyorum. Aslen Kilis'in Musabeyli İlçesi(Murat Hüyüğü, burası dedemin adıyla bilinir ve burdada bizlere kel Muratlılar derler) ama Antep te yaşıyorum Muştan gelen dedelerimin birinin adı Ali ve Birininde Murat olduğunu biliyorum Dedemin dedesinin adi Seydi AĞA onun oğlu Osman Ağa onun oğlu Ökkeş Ağa ve Ökkeş ağanın oğlu Benim babam Rahmetli Halil Ağa dır.Bu konuda bilgisi oların bilgilerini aktarmaları rica ediyorum. Tel:0537 935 51 45
Misafir - NURİ, CAN

     03/09/2014 20:52

Ben de Heseniyim. Diyarbakırdan selamlar...
Misafir - mehmet

hesenan mus asireti     07/08/2014 22:22

Selam arkadaslar Bende hesenan asiretindenim mardin surgucude(awina) soyumuz dewam etmektedir
Misafir - muhammed

malo osman gewri ye cevap     07/08/2014 13:45

remzi kardeşim ailemizde gewri kayıp bizim aradığımız gewri lezginin eşiymış malazgirttin nas kutkan köylerindenmi evli iken ama eveliyatını bilmıyorum.gewri hasenanlılarla evliyse aradığım doğru kışıdır .gewri amcamın eşiymiş gevri malzgirtte yaşıyorken cocukları yokmuş aile büyüklerınızden salih laezgin nadir isimlerden söz etmişlerse bilgim olsun lütfen GSM.0532 455 82 94 Vanlı gökhan birik
Misafir - VAN gökhan BİRİK

yorum ve tanıtım     07/08/2014 10:37

SEVGİLİ AKRABALARIM. BİZLERDE 1913 VE 1914 YILARINDA MALAZGİRTTİN KUTKAN KÖYÜNDEN ORADAN NAS VE ZEKREŞ KÖYLERİNDE YAŞAM SÜRDÜRMÜŞ SEFERBELİK VE RUS İŞGALİ İLE BİRLİKTE İRANA ORADAN VAN A GÖÇMÜŞÜZ AŞİRET OLARAK HASENAN AŞİRETİ ŞEWİŞİ KOLUNDANIZ COK SAYIDA AİLE BÜYÜKLŞERIMIZ KAYIP.İSİMLERI ŞÖYLE LEZGİN NADİR YUSUF BAYANLAR. DİLŞA DİLBER ESMER NİGAR VE GEWRE DEDEM SALİH 1944 VANDA VEFAT ETMİŞTIR.MUŞ CEZA EVİNDE 1912 YILARINDA YATMIŞVE DAHA SONRA İRANA GÖÇMÜŞ AİLEDEN KAYIPLARI OLAN ŞEWİŞİLER VARSA LÜTFEN YAZSIN TEL.05324558293
Misafir - Gökhan BİRİK

heseni aşireti     24/07/2014 14:42

slm arkadaşlar bende mardin merkez kuyulu koyunde heseni aşiretin tüm heseni aşiretine saygılar sevgiler
Misafir - erdal akan

     16/07/2014 01:03

MALO OSMAN DEDEMİN BABASI DEDEMİN ANNEİSİ GEVRİ CİBRİ AŞİRETİNDEN DEDEM HASENELER AŞİRETİNDEN KIZIL MECİTLİ KÖYÜNDEN RUSSAVAŞINDA 14 YAŞINDAYKEN ADIYAMANA KACMIŞ DEDEM ANLATIRDI
Misafir - REMZİ

     29/06/2014 15:22

Hasenanların birkısmı Mardin Ömerli''de de soylarını devam ettirmektedir.
Misafir - mehmet altundağ

slm     26/06/2014 22:34

Arkadaslar hesenan aşireti suanda siverekte buyuk bir asiret olarak soyunu devam etiriyor
Misafir - yakup akyol

hasani     15/06/2014 15:02

Ben siverek ten Ahmet. Haseni aşireti dogunun büyük bir aşiretidir bütün haseni aşiretine saygılarımı sunarım
Misafir - Ahmet

hasani     15/06/2014 15:43

Ben siverek ten Ahmet. Haseni aşireti dogunun büyük bir aşiretidir bütün haseni aşiretine saygılarımı sunarım
Misafir - Ahmet

     09/06/2014 18:30

Sayin mehmetcan bulut abime katiliyom bir dernek kurmak iyifikir hade hep bereber
Misafir - yasar eser

tanismak      08/06/2014 15:17

Buarada tel nu 0543 903 00 47
Misafir - yasar eser

tanismak      08/06/2014 15:08

Buarada tel nu 0543 903 00 47
Misafir - yasar eser

tanismak     08/06/2014 15:15

Aramisda bilgisayar mühendisi olan varsa lutfen bir site olustursun
Misafir - yasar eser

tanismak     08/06/2014 15:09

Aramisda bilgisayar mühendisi olan varsa lutfen bir site olustursun
Misafir - yasar eser

tanismak     08/06/2014 15:25

Selam amcalarim dayilarim abilerim kardeslerim tum akrabalarim sizde hepinizden bizim olan gorevimiz artik birbirimizi taniyalim ve asiret buyuklerimize sesleniyorum lutfen yilda birdefa toplanmak amacli bir mus malazgirte bir senlik duzenlemesi olsun turkiyenin enbuyuk sorumsuz asireti biziz neolur toplanalim mardin derik olaka enteri koyu ama adanada yasiyorum
Misafir - yasar eser

Hesenan     09/04/2014 20:22

Kozlukta yaşamaktayız bizimde Malazgirt'ten ( hasanan aşiretinden)geldiğimizi söylerdi dedelerimiz.bize burda hesengi derler
Misafir - Tlp

aşiret      18/02/2014 19:30

mrhba ben mardin kızıltepeden(heşeri) serhat ertaş bizim aşiretin süriye araplarıyla mücadele ettikleri ve savaş yaptıkları söyleniliyor ! * bilgisi olan yorum atsın . saygılarr
Misafir - serhat ertaş

aşiret     08/02/2014 21:12

çok eksik bilgiler içermektedir van ağrı ezurumda yaşıyan haseni aşiretin,n seyida kolundan bas edilmiyoru onlarca köy var
Misafir - ismail

slm     04/01/2014 23:51

evet dogru hazretı huseyın kurtlerın soyundan yanı peygaberlerın hepsı araplardan degıldı
Misafir - servet

slm     04/01/2014 23:23

mardın kızıltepe bolgesınden servet karaaslan koyumuz belde ve sadece hese asıtetı mensubu artı cevre koyler
Misafir - servet

hasanan aşireti ile ilgili     18/12/2013 21:57

Arkadaşlar ve sevgili akrabalarım bende bir hesenan aşireti olarak malazgirt zıgreş koyunde oturuyorum..saygılarımla
Misafir - hüseyin

hesani asireti     14/12/2013 04:46

Bende hesani asiretindenim ramazan kardesin dedikleri dogru bende mus malazgirtan gelmedir kokenim 1890 1930 yilinda mi ne tam emin deyilim aynen oyle bir olay oldu ve ondan dedemin babasi ali gale koyu terk etmis ali galenin kardesi varmis suleyman onunda hic erkek oglu yoktu tek kiz cocuklari vardi ve kiz cocuklarininda kaderleri hep diyarbakirda cikmis ondan sonrada hesani asireti orayada girmis ama ondan sonra bilmiyorum yani demem o ki diyarbakirdaki kardes senin nenenin babasinin ismi suleyman bir sorustur belki akraba cikariz
Misafir - burhan

     01/12/2013 13:39

ramazan kardaş kimi hezimete uğratmısın tarih beli kimsenin olayları saptırmasına gerek yok bu konularada girmeyede gerek yok amacımız hasenanlıların birlik olması kimse şewşileri hezimete uğratmamıştır bugüne kadar olan şeyler olmuştur gerçekler ortadadır polemiklere gerek yok hepimiz hasenanlıyız kanısındayım .... emrah ibiş ...05312052352
Misafir - emrah ibiş

düzeltme     30/11/2013 15:05

bazı arkadalşlar üzerlerindeki osmanlı biadını devam ettirir durumda ben bu konudan muzdarip olduğumu bildirmek istiyorum...ayrıca hamidiye alaylarında bulunmuş olmamız benm nazarımda övünülecek bişey değildir aksine bu alayların ermeni ailelerine yaptığı zülümlerden ötürü büyük vicdan azabı duymaktayım..saygılarımla....Özal İbiş..05419661002
Misafir - özal ibiş

düzeltme     09/11/2013 20:10

Hesani asiretinden suan malazgitin an buyuk asirretidir ve 1973 ten mallbati asiretiyle girdi catismaya sonderece basarli olmustur Misafir - yener bu arkadaşimizn yorumuna karşılık yazıyorum.malbatlılarda hasenanın bir kolu.hasenan aşireti sadec bır aıle ve bır koldan gelmıyor.sadce bır aıle yada bır köy degl bazı arkadaşlar yanlış bılıyorlardır.hesenala malbatlılar çatışmışlarda buyuk bır hezımete yenılgıye ugratmışda başarılı çıkmıştır.ıkı aıle arasında bır kavga çıkmıştı ve kardeş kardeşlede kavga olur.hala üzerımızde atamadıgımız bır durum var hesanan aşiretı bır köymüş ve en kalabalık köy bızmışız gıbı yazılarda da hoş degıl ..tarihini bılen konuşur yazar.amaç hesenan aşiretını tanıtmak ve yenı bır bırlık oluşturmaktır.
Misafir - RAMAZAN

     03/11/2013 20:00

bende diyarbakırda kı bir hasenan aşiretindenım ama yuzde 80 lacin degil onlar egilli olanlardır erganıde ve licede ve hani de daha kalabalık bir ailerlerinde oldugun bilinmektedir
Misafir - suleyman okay

hesenan asireti     03/11/2013 15:21

Bugun ermenistan ile azerbeycan arasindaki bir bulge var turkce adi lacin kurtce adi kurdistana sor ben oraya gittim orda halen hesenanlilar yasamaktalar ve bana akrabalarimizin erzurum van mus mardin diyarbakir urfada olduklari suyluyorlar diyarbakirda yasayan hesenanlilarin soy isimleri de yuzde 80 lacin dir ve hesenan asireti kurtlerin icinde buyuk nufusa sahipler
Misafir - cengiztuncer

Hasenan     29/10/2013 11:15

Mücadelemiz ve kavgamız adına şehit olan ve hakkın rahmetine kavuşan tüm ecdadımı huzurunuzda saygıyla selamlıyorum. Allah mekanlarını cennet eylesin,inşallah. Çocukluğum ve gençliğim Babam Dr.Muzaffer Demir'in bana anlattığı hikayelerle geçti. Değerli akrabalarım, biz o kadar yüce ve asil bir aşiretiz ki; boynumuzu sadece dar ağacında büktük. Tekrardan büyüklerimi saygıyla selamlıyorum.
Misafir - Özgür Demir

aşiret araştırma     21/10/2013 00:41

bizim ailemiz hesen aşiretindeyiz yöre halkı bize hesenigi diyiyor lar ben 45 yaşındayım babam ve amcalarımdan duyduklarımı analatmaktan fayde gürdüm babamın anlatığı dedem ismi murat yedi oğlu varmiş ancak yani 15 y.y 180 yıl larda Osmanlı Rus savaşlarda dedem murat van moks ilçesine yerleşır ancak savaşta iki oğlunu kayp eder nihayet 5 oğlunu mokse getirir babam anlatığı gıbi biz hasanan aşirati çok büyük seythan kerevan ağa den gelmekte dırler şuan yaşadığım yer yeni ismi Bahçesaray tel 05330246905
Misafir - sabahattin tan

duruma açıklık     05/10/2013 15:15

hasenan aşiretinin toplu en byük ailesi muş malazgirt sırtdüzü(naze)de yaşamaktadır elimde ailenin hz.aliye kadar şeceresi mevcuttur tüm kardeşlerimi tanıyıp görüşmek isterim kadim ailemize sahip çıkalım sizlere en derin saygılarımı sunar bir araya gelebilmeyi allahtan niyaz ederim sami kaya:0534 059 88 72
Misafir - sami kaya

hesenan aşireti     15/09/2013 14:34

sevgili hesehan aşireti mensupları ben şu an mazıdağda avrixan koyünde kalmaktayım hesena asiretinin insanları onurlu ve cesaretli insanlardır
Misafir - h.ali

sizi saygıya davet ediyorum     10/09/2013 11:36

hasaran aşireti bu güne kadar kendi öz güveniyle bu günlere geldi ve bu günde camur atanlar var gülüm seyerek geceriz bilin zaten biliyor hasaran aşiretini nasıl bir aile oldugunu ancak bu camuru atanlar dedelerimizin uşaklarıdır zaten böyle yazarak bizi küçümsüyor güzüke bilir ama aslında siz kendinizi küçük düşürüyorsunuz . admin hasaran hakında paşlasımlarınızı kaldırmanızı öneririm sevgilerlen
Misafir - H.Hasaranoglu

KARDEŞLİK.     22/08/2013 13:25

KARDEŞLERİM.HESENA AŞİRETİ DOĞU VE GÜNEYDOĞUNUN TÜMÜNÜ KAPLAMAKTA OLDUĞU GIBİ DİK DURUŞUYLA BİR ASLANLAR AİLESİDİR.BENDE DİYARBAKIRA BAĞLI KULP İLÇESİNİN HESENA KÖYÜNDENİM ŞU AN İTİBARIYLA AİLEMİZİN ÇOĞU İSTANBULDA İKAMET ETMEKTE VE YAŞADIKLARI İLÇEDE BELİRLİ BİR ETKİNLİĞE VE SAYGINLIĞA SAHİPLER.DEMEK İSTEDİĞİM ŞU BURDAN MALAZGİRTE KADAR TANIŞALIM BİR ARAYA GELELİM VE BİR DERNEK ÇATISI ALTINDA BİRLEŞELİM.NERDE OLURSA OLSUN YAŞADIĞIMIZ TÜM TOPRAKLARDA HESENA AİLESİNE YAKIŞIR VE ŞEREFLİ BİR YAŞANTIYI KENDİMİZE HEDEF EDİNELİM.HESENA AŞİRETİNİN MENSUBU OLDUĞUMUZU.HİS ETTİRELİM.TÜM KARDEŞLERİMİ SAYGIYLA SELAMLARIM.MEHMETCAN BULUT.0532 236 82 94...
Misafir - mehmetcan bulut

Köran      29/07/2013 08:06

Kimin ne yazdığını bosverelim herkes kendine yakısani yazar yillardandir haseran aşireti bilinmektedir Malazgirtde emeği gecen bir aile aşiretdir siverek te kolunu devam ettiren Köran Ağaçhan agirmatlilar ve birkaç aile daha vardır hepsi şerefi ve namusuyla yasamaktir tum haseran aşiretine saygılar sevgiler..
Misafir - KÖRAN

     29/07/2013 08:42

Kimin ne yazdığını bosverelim herkes kendine yakısani yazar yillardandir haseran aşireti bilinmektedir Malazgirtde emeği gecen bir aile aşiretdir siverek te kolunu devam ettiren Köran Ağaçhan agirmatlilar ve birkaç aile daha vardır hepsi şerefi ve namusuyla yasamaktir tum haseran aşiretine saygılar sevgiler..
Misafir - KÖRAN

     26/07/2013 14:12

her halde dedelerimiz bunlara çok cektirmiş bunlarda sadece careyi camur atmakta buluyorlar.her zamanda osmanlı devletinin yanında olduk ve olacagız var olmasa bile dedelerimiz bu yolda can vermişler. tek ricam admin hesanan (Hasaran) aşitetinin geçmişini yanlış kaynaklardan almısın düzeltirsen iyi olur.
Misafir - AZAD HASARANOĞLU

     19/07/2013 14:30

bu yorumu yapan her kimse bize camur atmakla eline ne gecmis anlamadim. Ama buyuklerimiz soylerdi her kim bizi karalamaya calisiyorsa zamaninda buyukleri bizim hizmetciligimizi veya usakligimizi yapmistir diye soylerlerdi. Ben diyarbakirdan hasenan asiretinin ferzende kolundanim.
Misafir - suleyman

Hasene aşireti     14/07/2013 16:53

Benim dedemde 1800 lerin sonunda Malazgirt'in zigraç köyünden ailenin bir kısmı sivereğe bir kısmı Erzurum'a dedemde Elazığ'a gelmiş yerleşmiş
Misafir - Turgay

Hasene aşireti     14/07/2013 16:38

Benim dedemde 1800 lerin sonunda Malazgirt'in zigraç köyünden ailenin bir kısmı sivereğe bir kısmı Erzurum'a dedemde Elazığ'a gelmiş yerleşmiş
Misafir - Turgay

Hasenan (Hasaran)     26/05/2013 15:39

Çamur atmak güzel değil, güneş balçıkla sıvanmaz... Biz Siverek Hasenan (HASARAN) aşireti olarak burada onuruyla ve mertlikleriyle bilinen aileleriz. Bizim aile "Mala Hésé Sıleman" olarak bilinir. Şeyh Said kıyamın da ve Milli Aşireti Kıyamında bu her iki gurubu desteklediklerinden Büyük dedem ve Babamın dört amcası Zindanlarda bekar olarak vefat etmişlerdir. Osmanlı kayıtlarında gönüllü alay komutanlıklarını yapan dedelerim bu yazdıklarınızı görmüş olsalardı yakinen bilirim ki size de savaş açacaklardı. Lakin biz dedelerimiz kadar cesur ve savaşçı olmadığımızdan şimdi bu sayfalara yazdıklarınızın telafisine gidilmesini ve tarihin çarpıtılmamasını istiyoruz. Siverek'te varız. Süleyman Ağanın torunları ve varisleri olarak bütün misafirlerimize kapımız açıktır.
Misafir - Mehme H. HASARANLI

kınama      25/05/2013 17:41

yukarıdaki yorumu yazan herkimse taraflı davranmış hasenanlar hiçbir zaman milletine zarar vermemiş tam aksine canları pahasına fedakarlıklarda bulunmuşlardır yorumu yazan zat vasfın ne ve kimsin bilmiyorum ama senin çamur atmanla birşey değişmez ve sana tavsiyem tarih kitaplarını iyi oku fedakar mert yiğit ve cesur HASENAN aşireti adına sizi KINIYORUM
Misafir - çetin

     25/05/2013 00:31

arkadaşlar ben5395570753 numaralı telefonumu yazdım ama numaram kayboldu yeni bir numara aldğıda buraya yazıp tlf beklicem özellikle murat abinin
Misafir - islam can

yok     09/05/2013 20:45

Hesani asiretinden suan malazgitin an buyuk asirretidir ve 1973 ten mallbati asiretiyle girdi catismaya sonderece basarli olmustur
Misafir - yener

     15/04/2013 22:03

ilk kurt isyanını baslatan heseni asiretidir ama basarısız olmus ve dağıtılmış biri mardinin çizyan bülgesine gitmiş bizimde büyügümüz amede gemiş şimdi bizim kaldıgımız yer ambar çaydır buraya gelen büyügümüzün ismi hacı piresindir biz yani hesenan aşireti bu bolgede mala kurıç olarak biliniyoruz numarambudur 05395570753 heseni aşiretinden olonların telefonlarını bekliyorum
Misafir - islam can

     15/04/2013 21:54

hesenan lılar gene asiret haline gelmeli
Misafir - islam can

     15/04/2013 21:39

hesenan asireti malla kurıçte olarak bilinir
Misafir - islam can

     24/03/2013 16:07

bu yorumu yapan şahıs galiba seğhasanlılarda çok darbe yemiş sürekli kötülüyo halbuki kürt aşiretlerinden önemli olan yolan gösteren büyükbir aşirettir seğhasanlılar
Misafir - memet

.

H.Abdurrahman KEDALİ
(Bilgi, Sayfası)
DÜŞÜNDÜREN MİZAH KÖŞESİ
ŞAİR VE YAZARLAR KÖŞESİ




Site Haritası
FIKRA KÖŞESİ